• Αρχική
  • Εργαστήρια
  • ΕΠΙΣΤ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Επιστήμη Υπολογιστών

Εργαστήρια Επιστήμης Υπολογιστών - κοινά χαρακτηριστικά

Αντιμετωπίζουμε την Πληροφορική σαν Τεχνολογική Επιστήμη. Ξεκινάμε με εισαγωγή στην Επιστήμη και Τέχνη του Προγραμματισμού Υπολογιστών, σε εργαστήρια που διδάσκεται αλγοριθμικός τρόπος σκέψης και μεθοδολογία επίλυσης πραγματικών (και πρωτότυπων) προβλημάτων με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, τηρώντας τις αρχές της Επιστήμης Υπολογιστών.
Η υπολογιστική σκέψη, η εκμάθηση της δομής της κάθε γλώσσας, η σύνταξη και τελικά το “coding” είναι ένα δημιουργικό, ευχάριστο και φυσικό επακόλουθο της κατάκτησης των προηγούμενων δεξιοτήτων.

Εργαστήρια Επιστήμης Υπολογιστών ανά ηλικία

Κάθε παιδί ξεκινά την επαφή του με την Επιστήμη Υπολογιστών σε εργαστήριο ανάλογα με την ηλικία του.

 [8+] - Scratch - (C_SCR)

Object oriented / event driven programming. Ναι, για παιδιά 8+!
Τα  παιδιά δημιουργούν, προγραμματίζοντας σε ένα γραφικό προγραμματιστικό περιβάλλον. Με αλγοριθμικό τρόπο σκέψης,συνδυάζουν μαθηματικά, γεωμετρία, υπολογιστικές ιδέες, άλγεβρα, αριθμητική αλλά και αρχές object oriented και event driven προγραμματισμού. 
Space Invaders, Κρεμάλα, Αγώνες αυτοκινήτων, Escape Rooms, Arcade Games, Mathematics and Science apps…

 [12+] - C - (C_C)

Σχεδιασμός και κατασκευή κλασικών αλγορίθμων από την αρχή.
"The Art of Computer Programming”, Α.Ι., Game Theory, Κλασικοί Αλγόριθμοι στο Computer Science, Low level programming, …
Με τη γλώσσα C μαθαίνουμε τα θεμελιώδη της Επιστήμης Υπολογιστών και κατασκευάζουμε μόνοι μας τα εργαλεία που θα χρειαστούμε. Για παράδειγμα η ταξινόμηση αριθμών, η εύρεση λέξης σε κείμενο και άλλοι αλγόριθμοι, υλοποιούνται από την αρχή από εμάς χωρίς να καταφύγουμε σε έτοιμες βιβλιοθήκες. Οι μαθητές έρχονται με φυσικό τρόπο περισσότερο κοντά στην δομή του υπολογιστή και των μικροεπεξεργαστών (π.χ. προγραμματισμός Arduino). Έχοντας μάθει προγραμματισμό σε C,  όλες οι επόμενες γλώσσες ή περιβάλλοντα προγραμματισμού που θα χρειαστεί κάποιος στην καριέρα του "έρχονται εύκολα".

 [12+] - Python - (C_PYT) και (C_PYT2)

Object oriented programming με χρήση έτοιμων βιβλιοθηκών.
Η Python είναι μία εξαιρετικά ευέλικτη, object oriented γλώσσα προγραμματισμού, και "προτιμάται" ολοένα και περισσότερο για χρήση σε συστήματα ασφαλείας, δικτύωσης, Internet Οf Τhings και άλλα επαγγελματικά περιβάλλοντα, αλλά και για εκμάθηση προγραμματισμού κατά την εισαγωγή στην Επιστήμη Υπολογιστών. H  θεματολογία κυμαίνεται από αρχές προγραμματισμού μέχρι σύνταξη της γλώσσας, και από τεχνικές object oriented programming μέχρι κατασκευή επιχειρησιακών προγραμμάτων. 
Space Invaders v2, Κρεμάλα v2, Τρίλιζα, Κρυπτογράφηση, ποικιλία από βιβλιοθήκες, A.I., Data Analytics, IOT, Business software, …
Web Development, Business Analytics, Cyber Security, Επιστήμη Δεδομένων (Data Science), Στατιστική, Μηχανική Μάθηση (Machine Learning) και Βαθιά Μάθηση (Deep Learning). Όλοι μας, στην εργασία μας, έχουμε ανάγκες επεξεργασίας δεδομένων, επίλυσης προβλημάτων αλλά και παρουσίασης των συμπερασμάτων μας σε "actionable reports and dashboards". Τα spreadsheets έχουν ξεπεραστεί και ό,τι report "βλέπουμε και θαυμάζουμε" είναι φτιαγμένο με παρόμοιες μεθόδους. Αυτά μαθαίνουμε, μεταξύ άλλων.

 [12+] - Mobile Programming (C_MOB)

Mobile programming (MIT App Inventor).
Pet Robots, Arcade Games, Text to Speech, Platform Games, Puzzles.
Σε αυτό το προγραμματιστικό περιβάλλον μαθαίνουμε να  δημιουργούμε πλήρως λειτουργικές  εφαρμογές για  κινητά τηλέφωνα  και tablets. Τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι μπορούν τα ίδια να δημιουργήσουν τις εφαρμογές τους, αφού δουλέψουν κανονικά "όπως οι μεγάλοι" (σχεδιασμός προγράμματος στο χαρτί, αλγόριθμος ροής, ζητούμενη λειτουργικότητα, input-process-output, user interface, κ.α.).  Εξαιρετικό περιβάλλον με θεαματικά  αποτελέσματα στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης αλλά και στο user interface design.

 [12+] - Web Design (C_WBD)

Web Design. Από την αρχή. Hard code!
Ανάπτυξη σελίδων και εφαρμογών για το web. Εργαστήρια html, css, πίνακες δεδομένων, reverse engineering, user groups, storyboards, wireframes, ...

 [12+] - Augmented / Virtual Reality (C_ARVR)

Δημιουργία 3D κόσμων Augmented Reality και Virtual Reality.
Κίνηση στο χώρο, δημιουργία εικονικών κόσμων, εφαρμογές και παιχνίδια.
Με ολοένα ισχυρότερο διαθέσιμο hardware και software στις καθημερινές καταναλωτικές συσκευές,  αυξάνουν οι ανάγκες για δημιουργία εφαρμογών στο πεδίο αυτό, "βοηθώντας" τομείς όπως Gaming, Αρχιτεκτονική, Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, προσομοιώσεις σε πληθώρα πραγματικών εργασιών κ.α. Τα παιδιά  προετοιμάζονται για τη νέα πραγματικότητα, σήμερα, ως δημιουργοί αυτών των εργαλείων και όχι σαν χρήστες τους.

Copyright © 2014-2024 CityLab IKE – Γ.Ε.ΜΗ.: 130882103000, Α.Φ.Μ.: 800586309 – Υπηρεσίες Σχολών Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος/All rights reserved. Design + programming by makebelieve.