MHXAΤΡΟΝΙΚΗ
Θεματολογία Εργαστηρίων
Δεξιότητες
Πώς σχεδιάζουμε και δημιουργούμε ακριβείς κατασκευές σε project που λύνουν αληθινά προβλήματα με πραγματικές συνθήκες και εξαρτήματα, ακριβώς σαν να βρισκόμαστε σε ένα ερευνητικό κέντρο; Ερχόμαστε σε επαφή με Ηλεκτρονική, Μηχανολογία και Προγραμματισμό την ίδια ώρα και σε κάθε εργαστήριο - εις βάθος.
Tο micro:bit και το Arduino είναι «ενιαίες ηλεκτρονικές πλατφόρμες» επεξεργαστών, ελεγκτών, αισθητήρων και προγραμματισμού με τις οποίες δημιουργούμε αυτόνομες ηλεκτρομηχανικές κατασκευές. Με τους αισθητήρες η πλατφόρμα «καταλαβαίνει» τι γίνεται γύρω της (κίνηση, θερμοκρασία, ήχος…) και αυτό, μέσω του sofware που δημιουργούμε, το μετατρέπει σε οδηγία για κάτι (κίνηση του ρομπότ, φως, μοτέρ, ήχος, …).
Η λειτουργικότητα αυτή συναντάται ακριβώς η ίδια σε καθημερινά αντικείμενα γύρω μας (microwaves, air-conditions, πλυντήρια, συναγερμοί, βιομηχανικοί αυτοματισμοί, κλπ.) όπως και σε όλα τα πραγματικά Ρομπότ.
Χρησιμοποιούμε micro:bit (10+) και Arduino (12+) ορίζουμε λειτουργικότητα και input (sensors), output (actuators), process και communication και δημιουργούμε πραγματικές συσκευές μπροστά μας.
Εφαρμογές
Οι τομείς που ξεκινούν είναι Προγραμματισμός και Επιστήμη Υπολογιστών (οι ελεγκτές και οι αισθητήρες πρέπει να προγραμματιστούν!). Συνεχίζουν, στο ίδιο εργαστήριο με Τεχνολογία και Ηλεκτρονικά (τι κύκλωμα θα φτιάξω, τι αισθητήρες θα χρησιμοποιήσω και τι εξαρτήματα θα συνδυάσω, ...). Ολοκληρώνουν με Ρομποτική και Μηχανική (συνδυάζουν όλα τα προηγούμενα και κατασκευάζουν αυτόνομα Ρομπότ).
Εικόνες από τα εργαστήρια
Οι επιλογές και τα εξαρτήματα είναι πρακτικά απεριόριστα (όπως στην πραγματική βιομηχανία) και γι’ αυτό το λόγο η φαντασία και η δημιουργικότητα των παιδιών εκτοξεύονται, μαζί με τις γνώσεις τους για μηχανική, ηλεκτρονική και προγραμματισμό. (… και δεν συμβαίνει συχνά αυτό). Θα χρειαστεί να επιλέξουν (για παράδειγμα όταν θα φτιάξουν ένα αυτόνομο αυτοκινητάκι) από πρακτικά άπειρες επιλογές και συνδυασμούς υλικών και τεχνολογιών, τι ρόδες θα χρησιμοποιήσουν, τι μοτέρ, τι σασί, τι αισθητήρες, πλαστικά ή σιδερένια μέρη, γλώσσα προγραμματισμού…
Χρησιμοποιούμε ποικιλία από αισθητήρες, αντιστάσεις, πυκνωτές, ποτενσιόμετρα, μοτέρ, κινητήρες, ηχεία, γρανάζια, άξονες, οθόνες, led. Σχεδιάζουμε ηλεκτρονικά κυκλώματα (σε χαρτί ή σε software simulation environments), και τα υλοποιούμε. Προσθέτουμε μηχανές, αισθητήρες, εξαρτήματα, καλώδια, βίδες και τέλος προγραμματίζουμε και κατασκευάζουμε τις πραγματικές συσκευές.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΜΗΧΑΤΡΟΝΙΚΗΣ
Αφού εξοικειωθούμε με τον εξοπλισμό και υλοποιήσουμε ορισμένα παράδείγματα του κατασκευαστή, η τάξη αποφασίζει και διαλέγει τι θα δημιουργήσουμε από μία εξαιρετικά ωραία διαδικασία επιλογής. Ό,τι βλέπουμε γύρω μας και μας αρέσει, το υλοποιούμε.
Αφού εξοικειωθούμε με τον εξοπλισμό και υλοποιήσουμε ορισμένα παράδείγματα του κατασκευαστή, η τάξη αποφασίζει και διαλέγει τι θα δημιουργήσουμε από μία εξαιρετικά ωραία διαδικασία επιλογής. Ό,τι βλέπουμε γύρω μας και μας αρέσει, το υλοποιούμε.
Θίγουμε ορισμένα προχωρημένα θέματα, τόσο προγραμματιστικά όσο και ηλεκτρομηχανολογικά. Στη συνέχεια, πάλι η τάξη αποφασίζει και διαλέγει τι θα δημιουργήσουμε από μία εξαιρετικά ωραία διαδικασία επιλογής. Ό,τι βλέπουμε γύρω μας και μας αρέσει, το υλοποιούμε.